tisdag 18 juli 2017

FAKTA OM FAKTA

allt det där att ägna sig åt källkritik och bedömning av trovärdighet som anses vara så bra i dag och är så populärt nu förtiden det känner man ju till så det räcker och blir över det är viktigt att ta saker sägs det på allvar sägs det utan att orka tänka utanför den egna boxen att vara seriös och inte fake det har jag fått lära mig på kära lilla journalisthögskolan en gång så fakta belyser fakta sägs det och inte förvrids av enögda lilla arbetarhögerfacsistskruvade jaget så säger man och slipar samtidigt fram sina synvinklar medelst statistiskt säkrat underlag och analyserar oklara siffror som rör sig som okända djur i marginalerna titta igen säger man tills siffrorna formerar sig kring sanningens blåögda kärna så säger man titta igen och igen tills världen blir suddig framför dina ögon. så säger man och låt mig därför förklara något om fakta, eller ”fakta” eller fakkta som jag säger jag menar om jag säger att jorden är rund är det inte mer jävla fakta än jag skulle påstå att jorden var en tjock skiva grevé bara att det förra påståendet är en hänvisning till allmänt prat och skolväsendets common sense-hysteri hos de allmänna inhabitanterna eventuellt har man fått ”lära” sig det i livets hårda skola med egna ögon eller ”ögon” som jag säger jag menar det där med horisontens avvikelse från en rät linje osv eller att stjärnorna tycks vara så jävla långt borta på nåt vis och därför skulle befinna sig längre bort än horisonten sådan konstruerad logik slänger man sig med och så säger man personligen själv kan jag inte bevisa det utan att hänvisa till den muntliga berättartraditionen utan att hänvisa till hörsägens hörsägens hörsägen eller genom att beskåda s.k. bilder i böcker eller på tv-bildrutans förföriska pixelyta som antyder sanningshalten i påståendet att jorden skulle vara rund som ingen har koll på hur de framställs bilderna alltså menar jag som lika gärna kan ha manipulerats av konspiratoriska hackers i Moldavien eller Landdala eller (insert random centralort). det finns alltså inga egentliga fakta bara fraktioner bara relativistiska vänsterakademikers försanthållanden och andra lite mer falska fakta det finns bara fina och fula faktum i världen och den tillhörande plågsamma insikten om förhållandet dem emellan belyses av befolkningsstrukturer det är samma med fakta som med mat i slutändan är det samma soppa i grytan med skillnaden att bättre folk häller i grädde sämre folk mjölk man har de fakta man har råd med kort sagt själv använder jag avkok på potatis eller vad helst jag finner i stunden lämpligt men klassamhällets alternativa utsagor måste i dag konsensusanpassas (läs assimileras) intill vansinnets enögda vansinnes enögdhet. problemet alltså det som på riktigt är ett problem som jag verkligen anser vara problemet är förhållandet mellan påstått ”riktiga fakta” och ”riktiga åsikter” en total överlappning skulle jag vilja säga aldrig slår det fel fakta kan tydligen bara vara giltiga som identifikationsförstärkande objekt för maktpöbeln allt annat är hittepå från underjordens demiurger är inte det i sig frågar jag mig frågar jag dig ett bevis för att fakta det som kallas fakta menar jag inte kan finnas utanför kunskapsproduktionen och indoktrineringsarbetet och den rena lögnen interpellationens överideologiska tankeflöden genom det mänskliga medvetandet det är inte i grunden ett problem att vissa åsikter behandlas som fakta problemet säger jag är att fakta omvandlas eller fabriceras till åsikter till postmoderna berättelser som slåss om dominans i brottarringen alla världsbilder är i slutändan bara prat och kvarnar som maler sönder vidgade perspektiv till partikulära blickar ta matte t.ex. två plus två är lika med vad jag tycker fakking passar just mig och inte en specifik summa någon intellektuellt köpt hantlangare som går konspirationens ärenden påstår så tycker jag. jag är i sanning radikal och lika missaktad och hatet som strömmar mot mig utgör bevis nog för insikten att jag måste ha rätt det ligger liksom i sakens natur för det är endast i själva smärtan som jag personligen erfar som är min och som jag känner som förmår producera den riktiga sanningen alltså den riktigt riktiga.

Är det sant (författaren undrar): att råttor vitnar då de ätit socker? Är det sant att en jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka? Är det sant att man tillbringar i genomsnitt 6 månader av sitt liv på toaletten? Är det sant att vi föds utan knäskålar? Är det sant att vi är förlorade? Tacksam för svar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar