måndag 24 juli 2017

Trigger warnings. Del 2


Vi bryter tystnaden för ett viktigt meddelande. Mineralriket är jämbördigt med växtriket och djurriket. Förorten behöver bli mer normalsvensk. Min mediala förmåga är en släkttradition från Lappland. Mina ögon är vända inåt mot min egen matsmältning. En pulserande lycka from head to tail. Fakta. Trygghetssystemen är inte anpassade för företagare. Både ja och nej. Både nej och ja. Ökningen ser ut att hålla i sig. Författardrömmen om att sluta jobbet och starta eget blir verklighet för allt fler värdelösa människor utan vare sig intellektuellt eller känslomässigt sparkapital. Ratade, förbannade och irrationella står vi kvar med vår inneboende våldspotential. Men frågan är om metoden, att stycka upp, fördela och förfrämliga sakprosa, känns experimentell och frisk längre. Fler ideal som laglydnad, jämställdhet, artighet, egenansvar och skyldigheter gentemot samhället är en nödvändighet. Missförstånd pekas ut. Nya läggs på hög. Det var aldrig en fråga. Sedan ­millennieskiftet har skatterna sänkts med 248 miljarder kronor. Jag kan tillgodoräkna mig massa härliga år och jag tycker att jag har lärt mig bra saker på min livsresa. Skickat från min iPhone. Antagligen. Men vår man lider helt klart av en histrionisk personlighetsstörning. Människor borde ha hjälpt till. Att vara sjuk är ett heltidsarbete ska ni veta. Ska det vara en rustik och lantlig stil – eller industriell restaurangkänsla? Kriminalkänsla i folkhemmet. Jag lovar dig, gulliga djurbilder kan rädda ditt förhållande. Om jag bara hade något. Det är som att släcka elden med bensin. Vi går inte på magkänsla, bara på direktiv från vår centralkommité. Fantasy kan jag tycka är kul. Inte så mycket verklighet som är i vägen då. Men fram till dess verkligheten tar över är detta ändå en underhållande bladvändare. Vilken fantastisk resa genom drömlandskap jag har kunnat göra. Det är ett underbart slaveri. Fakta. Det samhällskontrakt som rådde i Europa under efterkrigstiden finns inte mer. Det blir en intressant höst med mycket våld i kärleken namn. Men man ska vara försiktig med att piska upp skräckstämningar. Man säger, värderingar är den viktigaste faktorn vid kvalitetsbedömningen av en bok. Verkligen? Tycker du? Läsningen flummade mellan jaha, nänä och WTF. Drömmer du i smyg om att öppna en restaurang? Förverkliga den drömmen hemma. Så det var verkligen i tid. Forskarna talar om ett ”skrämmande angrepp på den mänskliga civilisationens grunder”. Hemnet. Netflix. Corn Flakes. Multiresistenta bakterier är ett av de största hoten mot mänskligheten. Det är som om alla mina känslor har förstärkts. Man fick göra bäst fan man ville. Och det gjorde man verkligen. Fakta. Stängda rum och öppna munnar. Pratet. Berätta för mig vad som är vad. Kommunismen sprids åter västerut. Fakta. Vi har ett föråldrat ledningssystem och bokstavligt talat skit i dricksvattnet. Självskadebeteende helt klart. Att se mångfald som en resurs. Men även en hint av "ge mig uppmärksamhet". Jag gillar inte så mycket att diskutera men jag har för mycket tid då jag är arbetslös så jag tjafsar för att ha nåt att göra på kvällarna. Jag är av vår tids främsta twittrare. Läget är allvarligare än någonsin. Jag finns inte mer. Bara det sanna jaget. Bara onani. Unique selling points. De var förvånade över att jag återhämtade mig så snabbt. Så lever du mer klimatsmart. Minst tre tips innan lunch. Individen är fantastisk. Sedan blev världen hel igen. Men vilka köpte T-shirten? Frenesi. Handel, teknikutveckling, försvagade fackföreningar och kvinnornas inträde på arbetsmarknaden har förändrat våra ekonomier för gott. Åsikt. Det handlar om att lyfta blicken och se möjligheterna. Det bara händer. På hösten lugnar allt ner sig. Politisk teater suger. Man hör det man vill höra. De skulle tycka synd om mig om de bara visste vilket svin jag är. Följande: naturliga material som trä och granit, och svarta detaljer ger bistrokänsla. Jag är nöjd. Ju mer förädling desto större vinst. Det går inte att leva på luft. Det går inte ens att leva. Det kan till och med gå så långt att vi mår dåligt av sådant som inte ens har hänt. Det händer mig. Vad stämmer egentligen i Pippi-bråket? Hjälplösheten är ju fan plågsam. Självhjälpen är ännu värre. Bättre då att ligga still, inlåst i källaren. Jag ligger på golvet och bränner böcker. Ja, vi har faktiskt fortfarande en brandstation kvar på orten. Frågan är hur länge. Efter samtalet fylldes jag av en sunkig känsla och gick ut. Jag går ut i friska luften. Antagligen. Men det är inte hela sanningen. Jag gick ut till en värld av översvämningar, stormar och smältande glaciärer. Fakta. Glassen var himmelskt god, även om det var rena rånet. Ha ha. Rabarber och jordgubb. Trendiga kokböcker med suddiga bilder på tårtor. Samma sak. Typ. Antagligen. Måste erkänna att vår livsstil är ett problem som främst pågår utanför de lykta dörrarna. Säg mig, hur är din relation till dina grannar? Jo, tack, människor ägnar sig åt att käbbla om skitsaker. Snor min post. Spottar på mig. Kom inte hit! Vad blir det för mat? Bolåneräntan. Lägsta snittränta här. Sverige är en smitthärd. Undantaget från detta är dock kravallstaketet. Vad menas egentligen med att tänka positivt? Är du norrlänning eller? Fakta. Allt ska upphandlas inom hemmets lykta dörrar: disken, tvätten, inhandlingen av kvarg och blöjor. Sky’s the limit! Seriostitet, ja! Lägsta bud vinner alltid. Allt ska utplånas till förmån för nästa sak. Du ska heta det som påminner mig om dig. Ha en hundjävel, heta Lasse och Birgit, alternativt Åke och Maggan. Pasta och pesto. Söderhavskungen. Då går det bra. Antagligen. I dessa tider känns den varningen lite väl profetisk. Alla dessa integrationsprojekt är inte bara kortsiktiga utan även innehållslösa. Ta bara alla dessa paddor. De orkar inte läsa universitetslitteraturen. De vet inte vad som är relevant. Så här borde vi göra. Upprätta direkt kommunikation med Gud. Han är en jävel på kärlek. Löständer är en skönhetstrend. Tja, "self mutilation" är ju något som förekommer i många olika former. Ibland blir man upprörd, ibland orkar man inte, ibland måste man skära sig i armen för att se rött. Ingen slår mig på fingrarna där. Ta PPM-skandalerna i Allra och Falcon Funds. Det är sjukt jävla roligt att kunna få göra precis vad man vill och slippa bli styrd av TV. Själv har jag lönearbete 23 dagar i veckan. Radion står på. Frågan är hur vi skulle klara ytterligare en arbetsdag utan vatten. Shit, där invaderas ett köpcentrum av zombier. Vad kan vi säga om fastighetsservice och underhåll. Och när lönen inte kommer den 25:e för att banken har åkt på datastrul, ja då roterar jag mina konserver. Finns något svenskare än den röda stugan med vita knutar? Skulle vara den interkulturella handlingsplanen då. Frågetecken. Driften av kollektivtrafik och sjuktransporter. Frågetecken. Major population centers. Frågetecken. Vinstfest på storbanken. Bankfest på storvinsten. Pillade på grejer. Kan ju vara en kul hobby liksom. Men när arter dör ut förloras inte bara biologiska värden, utan även hälsa, matförsörjning och ekonomisk utveckling hotas. En annan kompis gick in i en djup depression i ettan på gymnasiet. Jag vet inte vad som hände med honom sen. Vad har förändrats i inköpspolicyn? Du som är min vän är också sjuk. I samband med anmälningarna såg vi ett behov av att se över riktlinjerna och ändra strukturerna. Prata med andra, kanske kan ni gå ihop och kräva förändring i skolan, arbetsplatsen eller föreningslivet tillsammans? Här är supernöten du nog aldrig hört talas om. Fakta. Grått är det nya vita. Fortfarande en unik upplevelse. Fakta. Det här håller inte. Jag trodde fel. Jag undrar också vad grejen är. De får väl använda brevpapper och telefonkiosker. Utan att predika eller skrika. Det är en frivillig serviceåtgärd. Det är en viss skillnad. Dessutom hade hon rätt. Jävla kommunistisk randstat vi lever i. Jag kan allt. Jag ser strömningarna. Det märks i skolresultat, i ekonomiska resurser, i tandhälsa, psykisk oro och mycket mer. Allt har en betydelse. Sommaren är här och med den följer åter högsäsong för dejting och smutsiga knull i buskagen. Nya trenden: sminkar snoppen större (knappast något jag behöver om man säger så). Frågetecken. Gonorré kan också påvisas i svalget och analen. Det finns inte några vetenskapliga belägg för att kvarg förbättrar magens mikroflora. Det är en absurd ordning. Den kostar landstingen tid och pengar. På liknande sätt. Antagligen. Fakta. Själv har jag har en Bug out location i mitt hjärtas djupaste djungelskogar. Man säger, resistenta bakterier är ett av de största hoten som finns mot folkhälsan. Jag ville bara tillhöra de radikalt hjärtlösa. Ge mig en politisk sakfråga och jag ska skratta åt den. Kalla den hora. Pensionärerna är både fattiga och arga. Vem orkar? Inte ens publiken verkade nämnvärt pepp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar