söndag 23 juli 2017

Trigger warnings. Här är lite godis till oss survivors. Del 1


Några budskap från andra sidan. Snyfthistorierna avlöser varandra: Det är svårt att vara rik. Det är absurt att inte få köpa allmännyttan. Det stora ”uppwokenandet” av de liberala massorna spökar i marginalen. Populärrättvisa för nybörjare och blöjbarn. Mumma för bodyn. Njutningen i att skakas i sina grundvalar är en välbekant ynnest för småbarnsmammor och arbetslösa narkomaner. Använd spritpenna för att skymma sikten. Nu har detta mörker alltså nått Sverige. Nu tar jag på mig reflexväst och pannlampa innan jag går utanför dörren. Vilket jag nu kommer göra. Känsliga, överkänsliga, neurotiska människor undanbedes. Åsikt. Eller en typ av åsikt. Den förlorade valfriheten tär på psyket. Hur länge har det varit så här illa? Väldigt utbrett. En folder till alla hushåll borde skickas ut till fåntrattarna. Håll er hemma och släck alla lampor. Allvarstider kräver samhällsanda, vaksamhet och tystnad. Sant. Jag ser allt det här med vuxna, nyktra ögon. Det är inte en diskussionsfråga. Håll dig till ämnet. Artikeln uppdateras. Jag är numera min egen moderator. Det är ett faktum. Har precis vaknat. Total tystnad gäller förutom ett fåtal förnuftiga rörelser. Sådant måste marknadsundersökas. Fakta. Eller en typ av fakta. Hösten har kommit och trots att vi fortfarande har sommartid är det ledljus som gäller. Tiden ser järtecken och järnrör. Ligger på golvet. Mycket nedslående. Ja, livet är kort när man skådar i kaffesumpen. Vad kan man göra? Tillsätta en statlig haverikommission som går djupare in i katastrofen? Man kan t.ex. gräva ner PVC-tuber fyllda med mat i skog och mark till framtida bruk. Tänkte höra mig för om kolhydrater. Förbränner ingenting längre. Det separatistiska sammanhanget innebär omedelbar bekräftelse. Jaget behöver. Växer på bredden och förlorar i längden. Samtiden är förstörd, big and beautiful. Kylan har skarpt avgränsade kanter och skiljer sig markant från den omgivande temperaturen. Här hörs apljudkörerna från läktaren. #staywoke. #stayhome. Det spelar ingen roll vad som står överst på dagordningen. Arbetsförmedlingen är hemsökt av andar. Det finns många olika sätt att uppleva spökerier. Drick grädde! Det blir som ett moment 22. Vind och andedräkt. Ligger på golvet i folkdräkt. Kommer ihåg att den postkoloniala teoribildningen när jag gick på universitetet var en ändlös räcka av världsfrånvänd självgodhet. Istället för att hata (insert n-word) så valde man att gilla dem. En oerhörd självuppoffring i kärlekens namn. Kommer ni ihåg Homi K. Bhabha? Den onda cirkeln måste brytas. Knack/buller-andar som de även kallas. Det kan även handla om tryck- och temperaturförändringar, oförklarliga rysningar, andningssvårigheter, hörselförändringar eller en allmän obehagskänsla. Det händer nu. As we speak. Hela systemet verkar vara i olag. Hur kan vi förstå detta plötsliga uttömmande av information? Uppenbarligen en kris i befolkningsfrågan. All offentlig makt utgår från glesbygdsromantiker. Mina åsikter är i sanning närodlade. Och jag vill ha mitt kaffe svart, gärna odlat på de Halländska åkrarna. Vattenbrist är en myt för den som drunknar i världens flöden. Man är alltid ett offer för eftervärlden. Jag gnager på strandbrinkarna. Åsikt. Eller en typ av fakta. Ekologiska varor är bara identifikationsobjekt. Fel i översättningen. Ekologiska objekt är bara identifikationsvaror. Världen är som en spegel. Den reflekterar allt du gör. Om du ler mot världen så ler världen mot dig! Som du sår får du skörda. Det är faktiskt helt makalöst. Antagligen. Jag ser mig om. Det som växer i min trädgård är tristlar och nekroser. Livet är enkelt. Allting jag förutspått har blivit plågsamt sant. Man tävlar om att ha flest kort rätt. Det är principlöshet tagen till en ny, livsfarlig nivå. Somligt måste förstås utredas. Har man behov av att uttrycka vissa åsikter som anses problematiska så är det kanske något som behöver ses över. Detta kallas representativ demokrati. Ingen orkar lyssna på den som bara tjatar om problem. Sant. Vi tillsätter. Fakta. Vi rör runt i grytan. Vem är chef för business as usual? Vad har du för mål med din hud? Bygg upp din fuktbarriär. Jag är så besviken på mitt yttre organ. Folktandvården hör inte hemma på Gothia Cup. Fatta. Om man har hål i huvudet? Om kriget kommer? Vilka hållhakar finns? Kan jag äta den här bananen även om den är brun? Blir jag sjuk av sötebröd och alltför soliga dagar? Ska jag smörja in mig? Rena wellnessyndromet. Jag är utbränd, fast bara på fritiden. På arbetet levererar jag maximalt med leveranser. Det här är inte bara dålig fantasi i produktionen. Det här är något slags nationalsång. I framtiden tror jag att det är viktigt att investera pengar i ädelmetaller som silver och guld. Det går ju emot hela syftet. Jag tror inte att man kan censurera internet. Nu har jag kapat hela diskussionen och infört förhandsmoderering. Dock har jag inte riktigt kunnat få ordning på följande. Vad signalen betydde visste jag inte. Det handlar ju om liv. När det gäller levande personer är svårigheten ännu större, eftersom det ofta finns så många motstridiga källor. Fakta. Det är dags att få panik. Övriga körde på för att det kändes bra. De var unga, kreativa och kunde dansa. Men vad de protesterade mot var en gåta. Fakta. Själv är jag inte överraskad. Blir sällan det då jag levt ett intressant liv. Ansträngt läge. Ligger på golvet i folkdräkt. Antagligen. Skulle tro det. DS fullt, KS fullt, SÖS fullt ös, HS fullt igen, ingen pardon. Kärlek utan perversion är som kaffe utan grädde. Jag har gett upp om en bättre värld och vill bara se allt brinna. Allt blev sammanfattningsvis pannkaka. STS fullt, Uppsala fullt, vidare, Nyköping fullt, Norrköping fullt, BBS antagligen fullt. Funderar på att börja åka ut och överleva lite. Som övning. Fakta. Rotera. Samtalet gled över till något annat som antagligen var till allas fördel. Det kan handla om väldigt tunga saker ibland. Jag har ännu inte stött på en helt fungerande familj. Mina mensfläckar är ett monument över vårdkrisen. Även ett felande fjärrvärmesystem får konsekvenser. Fakta. Vi har många gånger starkare kontakt med astralvärlden då vi sover än i vardagen. I drömstadiet så är vi öppna och andligt inriktade. En öppen ostrukturerad väg med vilken universell kunskap kan flöda. Little did we know. Dataskandalen. Åsikt. Vad i helaste helvete svamlar du om? Stäng fönster och dörrar och sätt på radion för mer info. Mer övervakning är bekvämt för polisen. Jag tror att arbetet börjar redan när barnen är små. Det nya är att dom har vattenkammat sig. Ska fungera som en bilfabrik. Allt. Danderyd, Karolinska, Södersjukhuset, Södertälje... Fullt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar