tisdag 27 juni 2017

Tillförseln av olika ämnen åter. Eller vad förlänar vår kropp dess knubbiga beskaffenhet. 1-3


1.
Plötsligt insättande smärtor i systemet framkallande karaktäristiska symptom. Följande: Överkänslighet i epitel och nervvävnad. Ryckningar. Denatureringar. En abnorm retlighet över allt som finns i denna grymma värld vi lekfullt namnger Världen. Gallspyor och ett överskott av dessa koleriska kroppsvätskor 1. HERE // 2. HERE // 3. HERE // 4. HERE // 5. HERE // 6. HERE // 7. HERE. 
De nervösa element som värker ut i vår samtid och in genom Svalget kommer att omvandlas av den spjälkning som sker under arbetets gång, men resultatet är också beroende på hur uttryckens, efter sina orsaksnaturer, förmår uppta de ämnen som är av inresekretorisk karaktär. En hittills okänd kemisk reaktivitet pågår. 1. HERE // 2. HERE //.

2
Jag är vårt främmande föremål: en sten, en flod, ett djur, ett nedsvalt barn i ett samtida urtidsmörker och jag gräver mig ut och in genom kroppsgångarnas passager. Mina endogena rörelser genom den omslutande massans kapillärsystem orsakar främmandekroppsskador i berättandets vävnad. Jag kontrollerar inte mig själv längre! Sluta! Måste intala mig själv att det är jag själv, att det är nu eller aldrig, att jag är nu eller aldrig, allt eller inget. Jag fortsätter in i denna märkliga och hemliga värme, jag växer storartat och sprider mina celler genom raderna, mellan raderna. Du får nu inte bli rädd eller ge upp inför uppträdandet av diffusa symmetriska eller svulstliknande mer asymmetriska ömmande och eventuellt värkande fettmassor. Allt är normalt i mjukdelarna.

3
Vad går in och vad går ut? Ingen vet. Svalget, allas vår nuvarande hemvist, är i grunden ett instabilt energibalanssystem ur vilket utsagors förvandlingar stundar. Jag är den gula kroppen omkring havandeskapets mitt. Här, i skapandets eviga begynnelsepunkt finns en specifik fettsmak som rullar runt i munnen, det är sant, men fortsätt inte. Jag vet, jag kanske åt för mycket av det goda feta goda när jag tänker på det, tårta på tårta liksom, inget stopp i den slasken, lök på laxen, strax därefter, lågtempad anka confiterad i gåsfett. Ge mig nu en våtservett. Och en stor portion av rimmad oxbringa därtill. Bring it on i denna ödestimma. Inget spill! (Ursäkta.) 
Visst gjorde jag men undvik att fortsätta. Nu eller aldrig. Man måste se upp med fett-kolhydratshushållningen, du måste undvika att få i mig kalorier genom mig, genom drycker, mat, oss. Inget binge eating i dag, tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar