söndag 8 januari 2017

Mumieprinsessan



Willow och den inte sällan extremt irriterande Xander deltar nu i en reenactment som möjligen skall leda till att inkaprinsessor offras till bergsguden Sabancaya, men jag anar en lätt burlesk twist. Det gäller att linda de magra fingrarna med rökt skivat fläsk. Jag visste det! Den inte så smarte killen (ej Xander) bröt mumiesigillet! Byt ut sockret mot en blandning av honung och limejuice. Mumieprinsessan har sugit livskraften ur utbytesstudenten, kallar sig nu Ampata och bor hemma hos Buffy. Detta blir besvärligt. Jag är jättehungrig. Svenske utbytesstudenten Sven är rolig. Köttgrotta! Bandet DINGOES spelar i detta nu på The Bronze. Cordelia ser inte imponerad ut. Inte jag heller. Buffy stannade klokt nog hemma för mumieresearch. Bästa repliken: What kind of girl travels with a mummified corpse, and doesn't even pack lipstick? Xander överlevde mumiekyssen. Jag är en deprimerad, hungrig apa som vet ALLT.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar